måndag 20 juli 2009

Primosten i Kroatien

Detta är en liten by ca 4 mil från Split. Liten och mysig helt i min stil.


Några kort tagna från våran cykeltur.


Mina små barn tar sig ett härligt dopp i havet.

Snorkla gick utomordentligt bra i detta härligt turkosa vattnet.
Vi hade verkligen supermysigt i Primosten, dit vi åkte för att det inte låg småöar framför vi ville ut till öppet hav för att vädret inte var helt på våran sida. När vi kom dit så hade vädergudarna äntligen hört våra böner.
Det blir inte lika varmt som på sandstränderna i Italien med det var bara ett plus då man faktiskt kunde ligga i solen utan att få värmeslag. Givetvis hade vi parasoll med oss för att skydda mot solen. Det som jag inte var nöjd med är att det var dyrt att leva och campa överlag i Kroatien och det finns inga sandstränder om dom inte är konstgjorda och det tycker jag inte om.
Jag tror att jag har förvandlats till en ressnobb, vissa saker är så otroligt viktigt för mig under semestern typ: äta gott, goda viner och goda ostar, bra sortiment i butikerna vilket jag inte tycker att jag finner här. Har man varit på många bra ställen som alla dessa önskningar infrias ja då blir det lätt att döma bort där man inte tillfredställer alla sinnen.
Fast det fanns så klart stunder vi njöt av fulla muggar men i det stora hela åker jag nog åt Italien nästa år eller varför inte prova Frankrike eller Spanien. Ha det gott och jag ska berätta mer om vår resa kram från eran Jessica
Foto:jessica



Inga kommentarer:

vart bär det hän nu då?

vart bär det hän nu då?
jag tackar och hoppas att du haft en mysig läsning
susnet.nu statistik

Totalt antal besökare

Besökare denna månad

Antal besökare idag